Ekonomik kriz sonrası en büyük çöküşü yaşayan konteyner piyasası geçen yıl iyi bir performans sergiledi ve ilk 25’teki firmaların toplam karı 14 milyon dolara ulaştı.
2009 süresince büyük çöküş yaşayan konteyner piyasası 2010’u beklentilerin üstünde kapadı. 2009 yılında büyük zarar eden şirketler geçen yılı yüksek kar ile kapatmayı başardı.2009’u 15 milyar dolarlık rekor zarar ile kapatan konteyner marketindeki ilk 25 şirketin geçen yılki operasyon karları 14 milyar dolara çıktı. Raporu yayımlayan Alphaliner şirketine göre bu yılki gelir geçen yılın çok altında kalabilir. Nedeni ise yılın ilk çeyreğinde konteyner piyasasındaki düşüş.
Konteyner marketindeki iyileşme armatör ve operatörleri yeniden yatırımlara itti. Yılın ilk çeyreğinde kuru yük siparişlerinde azalma olurken konteyner gemi yatırımlarında artış görüldü. John Fredriksen’in Ship Finance International yatırım şirketi, Shangai tersanesine toplam 230 milyon dolara 4.800 TEU kapasiteli dört gemi siparişi etti. Gemiler Alman operatör Hamburg Sud’e kiralandı. Yunan Aeolos Management ise Hyundai tersanesine toplam 150 milyon dolara 6.700 TEU kapasiteli iki gemi sipariş verirken bir başka Yunan firma East Med, iki adet 1.700 TEU kapasiteli geminin inşası için Guangzhou Wenchong Tersanesi ile sözleşme imzaladı. 18.000 TEU’luk 10 gemi sipariş veren Maersk de 10 gemilik ikinci seri için Daewoo ile görüşüyor. CMA CGM ve Alman armatör Claus Peter Offen ise 5 adet 12.800 TEU ve 16.000 TEU’luk geminin inşası için Samsung tersanesi ile görüşüyor. Yılın ilk çeyreğindeki siparişler, konteyner sipariş defteri filo oranını %25’ten %28’e çıkardı.
Kaynak: Perşembe Rotası