Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / THYNİN HEDEFİ İSTANBULU DÜNYANIN AKTARMA MERKEZİ YAPMAK

THYNİN HEDEFİ İSTANBULU DÜNYANIN AKTARMA MERKEZİ YAPMAK

THYNİN HEDEFİ İSTANBULU DÜNYANIN AKTARMA MERKEZİ YAPMAK23.05.2011

THY'nin rakiplerinin yurtdışında olduğunu söyleyen THY Genel Müdürü Temel Kotil, "Biz THY olarak Türkiye'deki yakın meyve ağaçları ile ilgilenmiyoruz. Hedefimiz İstanbul'u dünyanın aktarma merkezi yapmak" dedi. 
 
Forum İstanbul 2011 kapsamında gerçekleştirilen "Türkiye'nin Dış Ticaretinde ve Yatırım İlişkilerinde Yeni Dinamikler" konulu oturumda konuşan Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, Türkiye'de iç hat yolcu sayısının bugün 30 milyona ulaştığını, Türk havacılık sektörünün ekonomik krizden etkilenmediğini söyledi. Temel Kotil, kaliteli olmanın lider olmak ile çok ilişkili olduğunu dile getirdiği konuşmasında, THY'nin de kalite ile başarı sağladığını ifade etti.

82 ÜLKEDE 152 NOKTAYA UÇUYORUZ

THY'nin cirosunun 7.5 milyar dolara ulaştığını, çalışan sayısının da 16 bine çıktığını söyleyen Kotil, çalışan başına yolcu sayısının iki kattan daha fazla arttığını vurguladı. THY';nin güçlü bir filosu bulunduğunu belirten Kotil, "Uçtuğumuz ülke sayısı 82. Yurtdışında 152 noktaya uçuyoruz. Türkiye bir köprüdür. Avrupa pazarında biz yolcu sayısı olarak 2.5 kat büyüdük ama çok minnacık olduğumuz Ortadoğu, Uzakdoğu, Afrika ve Amerika pazarında oransal olarak çok daha fazla büyüdük. Türkiye, Avrupa-Ortadoğu-Orta Asya-Uzakdoğu arasında köprü olduğu için biz güçlü bir hava yoluyuz. Yalnızca Türklere bilet satmak marifet değil Türkiye ile ilgisi olmayan transfer yolcusuna bilet satmamız lazım."

Birbirine çok yakın dikilen iki meyve ağacının birbirlerinin güneşine engel oldukları, suyunu aldıkları için ikisinin de bodur kaldığını anlatan Kotil, "Eğer ağaç açık mesafede dikilirse ikisi de gürbüz oluyor. Bizim rakiplerimiz yurtdışında. Biz THY olarak Türkiye'deki yakın meyve ağaçları ile ilgilenmiyoruz" dedi.

İSTANBUL DÜNYANIN EN BÜYÜK TRANSFER NOKTASI OLACAK

Türkiye'deki marka ürünlerin her zaman öncelikli olarak dünya pazarlarını hedeflemesi gerektiğinin altını çizen Kotil, "Bizim hedefimiz İstanbul'u dünyanın aktarma merkezi yapmak. Çok büyük ifade olduğunu biliyorum. İstanbul dünyanın en büyük transfer noktası olacak" diye konuştu.

TANITIMA 100 MİLYON DOLAR BÜTÇE

Temel Kotil, THY'nin kapsama alanında dünyanın 8'inci havayolu olduğunu belirterek, ciroda 25'inci sırada bulunduklarını söyledi. Avrupa'yı çok sevdiklerini ve burada çok para olduğunu dile getiren Kotil, Afrika'da 17 noktaya uçtuklarını, yalnız bu bölge için 10 uçak daha geleceğini bildirdi. Ürünü cazibeli yapmak için havacılıkta ikramın önemine işaret eden Kotil, şunları kaydetti: "Biz burada dünya markasıyız. Toplam giderlerimizin yüzde 5'i yalnızca yemek. Personel giderimiz yüzde 21, uçak finansmanı yüzde 9, uçak bakım yüzde 11. İkrama çok para veriyoruz çünkü sürekli büyümek için patron olan yolcuya sürekli hizmet etmek gerekiyor. Marka oluşturmak için sürekli anlatmak gerekiyor. Biz buna çok iyi para harcıyoruz. 5 milyon dolardan başladık bu yılki tanıtım bütçemiz 100 milyon dolar. Tanıttıkça anlattıkça daha çok para kazanıyoruz. Kargo ile ilgili yeteneğimiz yüksek. Sektörde lider konumuna gelirsek muhakkak ki maksimum avantajı elde ederiz. Bu bizim için imkan dahilinde. Bizim rakiplerimiz dünyanın en büyükleri. Türkiye'deki rakipleri de seviyoruz ama yurtdışına yöneliyoruz. Gelirlerimizin yüzde 64'ü yurtdışındaki satışlardan meydana geliyor."
 
Kaynak: Transport