Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / ÇUKUROVA HAVAALANINDA HEM YOLCU HEM KARGO TAŞINACAK

ÇUKUROVA HAVAALANINDA HEM YOLCU HEM KARGO TAŞINACAK

ÇUKUROVA HAVAALANINDA HEM YOLCU HEM KARGO TAŞINACAK24.05.2011

Devlet Bakanı Çağlayan, Çukurova Havaalanı inşasıyla birlikte Mersin'in içine düştüğü patinajdan kurtulacağını söyledi.

Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, Çukurova Havaalanı'nın 30 milyon yolcu kapasiteli olacağını belirterek, "Bir taraftan yolcu trafiği yaşanırken, bir taraftan da kargo seferleri başlayacak. Kargo terminali ciddi nefes aldıracak" dedi.

Bakan Çağlayan, Ulaştırma Bakanı Habib Soluk ile birlikte Çukurova Havalimanı basın toplantısı düzenledi ve ulaşım projelerini tanıttı.

Bakan Çağlayan, artık icraatın başladığı, sözün bittiği yerde olunduğunu kaydederek, arzla talebin kavuşması çok önemli olduğunu söyledi. Mersin'in geçmiş yıllarda Türkiye'nin gelişimine pek ayak uyduramadığını ifade ederek, Mersin'in maalesef patinaj yaptığını, patinaj yapan arabanın lastiğinin hem kendi kendini hem de patinaj yaptığı alanı yediğini söyledi.

Proje sonrası bin kişi istihdam edilecek

Bakan Çağlayan, Çukurova Havaalanı'nın 30 milyon yolcu kapasiteli olacağını belirtirken, İstanbul Atatürk Havalimanı'nın yolcu kapasitesinin 38 milyon 600 bin, Ankara Esenboğa Havaalanı'nın yolcu kapasitesinin ise 10 milyon olduğunu kaydetti ve şöyle devam etti:

"Bir taraftan yolcu trafiği yaşanırken, bir taraftan da kargo seferleri başlayacak. Kargo terminali ciddi nefes aldıracak. Artık Mersin'in çilekleri uçacak, uçan çilekler yapacağız. Nakliye konusunda belli bir süreye dayanıklı olan çilek gibi hassas ürünleri artık kargo seferleri ile dünyanın her tarafına göndereceğiz. 150 milyon euro yatırım yapılacak. Bu, çok kısa bir süre içinde Mersin ekonomisine karışacak. Havaalanı bittikten sonra da en az bin Mersinli kişi burada çalışacak. İşsizliği çözüm mü istiyorsunuz alın size çözüm."

Çukurova Havaalanı'nın hem otoyola, hem demir yoluna bağlanmasını programa dahil ettiklerini de belirten Çağlayan, şöyle konuştu:

"Akdeniz Sahil Yolu, 6 etapta yapılacak toplam maliyeti 630 trilyon lira olacak, 2011 yılı sonu itibariyle 171 km tamamlanıp trafiğe açılacak. Yolun tamamı ise 2014 yılında tamamlanacak. Bunlar en yeşil çalışmalar, doğaya en az hasar verecek çalışmalar olacak.
Mersin-Mut Karayolu da toplam 112 km olacak ve yolun tamamı 2014'de bitirilecek. Mersin'i önemli bir lojistik merkez haline getireceğiz. Eskişehir'den sonra Mersin Türkiye'nin en büyük lojistik merkezi olacak. 300 dönümlük alanda gümrükleme alanı olacak, konteynır ve tır parkı olacak, elleçleme boşaltma hizmetleri olacak. antrepolarla beraber tam bir lojistik merkezi Yenice Lojistik Merkezini kavuşturuyoruz. Artık söz bitiyor, işin özü başlıyor."
İlk on içerisinde yer alacak
Ulaştırma Bakanı Habib Soluk da yaptığı konuşmada, havaalanlarının kapasitesinin 2002'de 49 milyon 500 bin olduğunu, şu an itibariyle 165 milyona çıktığını belirterek, hedefimiz 400 milyon, bunun 30 milyonu da Çukurova Havalimanı" dedi.
Bakan Soluk, dünyanın 10 büyük limanı içinde yer alacak bir konteynır limanının da Mersin'e yapılacağını vurgulayarak, bunun içinde havalimanının önemli olduğunu vurguladı. Bakan Soluk, bu konteynır limanı 5 kademede olacak. Türkiye'nin şu andaki yük kapasitesi 6 milyon teu, Mersin'de yapılacak limanını kapasitesi ise 12 milyon teu. Bu binlerce insana iş demektir, aş demektir, istihdam demektir" şeklinde konuştu.
Bakan Soluk, Yap-İşlet-Devret modelleriyle yapılan yeni yat limanlarıyla yat bağlama kapasitesinin 9 bin 500 adetten, 15 bin adede çıkartıldığını ifade etti. Soluk, 2015 yılında ise yapımı devam eden yat limanları ile kapasitesinin 25 bine, 2023 yılında ise 50 bin adet yat kapasitesine ulaştırılacağını söyledi. Soluk, İstanbul'da 37 adet olan faal tersane sayısının 70 adede ulaştığını, 56 adet tersanenin yapımının devam ettiğini, böylece toplamda 126 tersaneye ulaşılacağını kaydetti ve Mersin'de buraya gelen gemilerin bakımının yapılması havuzlanmasının yapılmasıyla ilgilide büyük bir tersanenin yapılmasını planlıyoruz" dedi.
Kaynak: Dünya