Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / ICS, KÜRESEL DENİZCİLİK ENDÜSTRİ HAMBURGDA TOPLANDI

ICS, KÜRESEL DENİZCİLİK ENDÜSTRİ HAMBURGDA TOPLANDI

ICS, KÜRESEL DENİZCİLİK ENDÜSTRİ HAMBURGDA TOPLANDI26.05.2011

Denizcilik endüstrinin tüm alanlarını temsil eden 36 ülkeden ulusal armatör birlikleri, endişe verici uluslararası konular hakkında küresel endüstriye baskı yapmayı değerlendirdiler.

IMEAK DTO’dan yapılan açıklmada, Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS) ve Uluslararası Denizcilik Federasyonu (ISF), Alman Armatörler Birliği’nin ev sahipliğini yaptığı Yıllık Genel Kurul Toplantısını 18 20 Mayıs tarihleri arasında Hamburg’da gerçekleştirildiği bildirildi.
Açıklmaya göre, Denizcilik endüstrinin tüm alanlarını temsil eden 36 ülkeden ulusal armatör birlikleri, endişe verici uluslararası konular hakkında küresel endüstriye baskı yapmayı değerlendirdiler. Tartışılan konular arasında deniz haydutluğu krizi ve gemilerden kaynaklanan CO2 emisyonlarını azaltmada yaşanan zorluklar yer aldı.
CO2 emisyonları
ICS’in aldığı karara göre, CO2 emisyonlarını azaltmak üzere alınacak piyasa bazlı önlemler (MBM) devletler tarafından geliştirilecekse, uluslararası denizcilik endüstrisi, emisyon ticaret düzeni yerine kesinlikle vergiye / tazminat fonuna dayalı bir mekanizmayı tercih etmektedir.
Toplantıda, tazminata dayalı sistemin, eşit şartlar sağlanması ve piyasada ciddi bir tahribatın önlenmesi için birçok denizcilik firmasının kabul edeceği sistem olduğu kararı alınmıştır.
ICS, tazminata dayalı sistemin yönetilmesi daha kolay ve daha şeffaf olduğu sonucuna varmıştır.
ICS Başkanı Spyros Polemis aşağıdaki açıklamayı yapmıştır:
“Emisyon ticaretine dayalı bir sistemin sonucu olacak olan gereksiz karışıklık, denizcilik endüstrisinin hoşuna gitmemektedir.
CO2 emisyonlarını azaltmak ve devletler tarafından geliştirilebilecek herhangi bir çevre tazminat fonu için para havuzu oluşturmak amaçlarıyla tercih edeceğimiz piyasa bazlı önlemler (MBM) hakkında devletler, denizcilik endüstrisinden öncülük beklemektedir. Üyemiz olan ulusal birliklerin toplantısında, tazminata dayalı bir MBM kabul edilmiştir. Böyle bir sistemin IMO tarafından geliştirilmesi gerekmektedir.”
ICS’in önceliği ise, CO2 emisyonlarını azaltmak üzere IMO tarafından geliştirilen teknik ve operasyonel önlemlerden oluşan bir paketin, Temmuz ayında IMO Deniz Çevresini Koruma Komitesi Toplantısında MARPOL Ek VI değişikliği olarak kabulünün sağlanmasıdır. En önemli husus, buna Enerji Verimliliği Tasarım Endeksi’nin dâhil olmasıdır. Emisyon azaltma konusunda ayrıntılı önlemlerin, UNFCCC’de (Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi) üst düzey iklim değişikliği görüşmelerine veya Avrupa Komisyonu’na bırakılması durumunda muhtemelen bir anlaşma sağlanamayacaktır, bu sebeple Temmuz ayında yapılacak olan IMO toplantısında bir anlaşmaya varılması, denizcilik endüstrisinde küresel kurallar ilkesinin sağlanması bakımından hayati önem taşımaktadır.  ICS ulusal üyeleri, IMO teknik ve operasyonel önlemlerin kabulünü desteklemek üzere hükümetleri ikna çalışmaları yapacaklardır. ICS, bu sayede deniz yoluyla yapılan ticarette, 2020 yılında co2 emisyonlarında km başına ton ölçeğinde % 20 azalma olacağını düşünmektedir. 
Deniz haydutluğu
ICS ve ISF üyeleri, Hint Okyanusu’nda her gün saldırıya uğrayan gemiler ve şiddet yanlısı Somalili haydutların elinde fidye için rehin tutulan 600 gemi adamı ile giderek kötüleşen deniz haydutluğu krizini masaya yatırmışlardır.
Ulusal armatör birlikleri, Somali kıyılarında ve uluslararası deniz rotasından uzakta meydana gelen saldırıları püskürtmek üzere, kaçırılan ve Hint Okyanusu’nda diğer ticaret gemilerine karşı saldırılarda “ana gemi” olarak kullanılan gemilerin hareket kabiliyetini durdurmak için askeri kuvvetlere kesin bir talimat verilmesi gerektiğini düşünmektedir. Askeri kuvvetler ayrıca, ana gemilerin yeri hakkında denizcilik endüstrisi için daha fazla bilgi sağlayabilir.
ICS üyeleri, askeri kuvvetler tarafından Somali’de yakalanan deniz haydutlarının serbest bırakılması gibi absürd bir duruma yol açacak şekilde birçok ülkede ulusal mevzuatın olmamasını ve hatta “deniz haydutluğu saldırısı gerçekleştirme niyeti” suçunun dahi yer almamasını şiddetle eleştirdiler.
ICS, denizcilik şirketleri tarafından gemilerde silahlı muhafız bulundurmanın onaylanması gerektiğini ve IMO’nun bu kritik konuda bayrak devletler için kılavuzu acilen nihai haline getirmesi gerektiğini yoksa çoğu şirketin tek alternatifinin haydutluk tehlikesi olan bölgeden uzak durmak olacağını düşünmektedir. Ancak, gemilerinin alternatif rota araması ciddi jeopolitik etkilere yol açacak ve bölge ekonomilerine büyük zarar verecektir. 
ICS ve ISF’in birleşmesi
Ulusal armatör birlikleri, ICS ve ISF örgütlerinin tek bir Kurul altında yönetilebilmesi için 1 Haziran’dan itibaren iki örgütü tamamen birleştirme kararı almıştır. Yeni örgüt Uluslararası Deniz Ticaret Odası adı ile anılacak olup, Uluslararası Denizcilik Federasyonu, denizci istihdamı üzerine çalışan ayrı bir yapı olarak kalacaktır.  Bu değişiklikler, ICS ile üyesi olan armatör birliklerini, küresel denizcilik endüstrisinin temsilcileri olarak daha etkin hale getirecektir.
Seçimler
Bay Spyros Polemis, birleşmiş yeni ICS kurumunun başkanı olarak görev yapmaya devam etmektedir.
Bay Frank Leonhardt (Almanya), Bay Trygve Seglem (Norveç), Kaptan Dirk Fry (Güney Kıbrıs) ve Bay Gerardo Borremeo (Filipinler), 2011/2012 yılları için birleşmiş yeni ICS’in Başkan Yardımcıları olarak seçildi.
Kaynak: Lojistik Haber