Deniz taşımacılığının dünya çapında önemli firmalarından Evergreen Grup, geçtiğimiz günlerde imzaladığı kontrat ile büyüme stratejisine hız verdi.
Tayvan’ın China Shipbuilding Corp. (CSBC) firması ile 10 geminin inşasını kapsayan bir sözleşmeye imza koyan Evergreen, böylelikle yeni inşa programına da hız vermiş oldu. Tayvan basınında yer alan bilgilere göre söz konusu gemiler; L-sınıfı, çevreci ve 8000 TEU kapasiteli konteyner gemileri. Post-panamax 10 geminin Evergreen’in dünya çapındaki ticaret rotalarında hizmete alınacağını ifade eden yetkililer, anlaşmanın Evergreen Grubu Başkan Yardımcısı Bronson Hsieh ile China Shipbuilding Corp. (CSBC) Başkanı Tang Tay-Ping arasında imzalandığını duyurdular. Anlaşma kapsamında inşa edilecek gemilerden üçü Evergreen Marine Corporation, dördü Evergreen Marine (UK) Ltd., son üç adedi de Evergreen Marine (Singapore) Pte Ltd. için kızağa konulacak. Tarafların üzerinde anlaşmaya vardıkları termin planı uyarınca ilk geminin 2013 yılında teslim edileceği öğrenildi.
Bu siparişlerin, şirketin geçtiğimiz yıl başlatmış olduğu yeni inşa programının devamı niteliğinde olduğunu söyleyen Evergreen yetkilileri, geçtiğimiz yıl Güney Kore’nin Samsung Heavy Industries Co. firmasına 20 adet 8000 TEU kapasiteli konteyner gemisi siparişi verdiklerini hatırlattılar. Samsung Heavy Industries ile imzalanan anlaşma uyarınca söz konusu 20 geminin ilki 2012 başında şirkete teslim edilecek. Samsung’a verilen siparişlerde olduğu gibi China Shipbuilding Corp. firmasına verilen siparişler de L-sınıfı konteyner gemilerinden oluşuyor. Dizayn boyu 334,8 metre olan gemilerin genişlikleri 45,8 maksimum draftları ise 14,2 metre olacak. L-sınıfı konteyner gemilerinin en büyük özellikleri ise, yakıt ekonomisinde sağladıkları büyük faydalar yanında karbon emisyonlarını da önemli ölçüde azaltıyor olmaları. “Greenship” konseptiyle “çevreci gemi” algısını değiştirdiklerini belirten Evergreen Grup yetkilileri, sipariş edilen son gemilerde de kalay ve bileşiklerini içermeyen (tin-free) boyalar kullanılacağını, geri dönüşüm sistemleriyle çevreye en az zararı verecek dizaynlar yapıldığını ifade ettiler. Ayrıca yapılan açıklamalara göre, söz konusu gemiler limana yanaştıklarında “Alternative Marine Power (AMP)” kullanarak kıyıdan aldıkları enerjiyle sistemlerini çalıştırabilecek ve böylelikle limandaki karbon emisyonlarını da en alt düzeye çekecek. Bilindiği gibi, Tayvan merkezli Evergreen Denizcilik, geçtiğimiz günlerde 2010 yılı ilk çeyreğinde açıkladığı 87 Milyon Tayvan doları zarara kıyasla bu yıl 1.31 milyar Tayvan doları (46 Milyon Amerikan doları) net kârı olduğunu açıklamıştı. 1968′de Tayvan’da kurulmuş olan Evergreen Marine Corp., kurulduğu günden itibaren sürekli büyüyerek, bugün uluslararası deniz taşımacılığında önemli bir yere ulaştı. Dünya konteyner taşımacılığında önemli bir paya sahip olan Evergreen, 100′ü aşkın konteyner gemisi ile 80 ülkeyi birbirine bağlamakta.
Kaynak: Perşembe Rotası