Manisa Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO), Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar Projesi'ne (BALO) oy birliğiyle 1 milyon TL'ye ortak oldu.
Manisa TSO Mayıs ayı olağan toplantısı Oda meclis salonunda yapıldı. Meclis Başkanı Tezcan Ödemiş'in başkanlığında yoğun bir katılımla gerçekleşen toplantında, Manisa'da ilk olarak başlatılan ardından projenin ülke ihtiyacına yanıt vermesi nedeniyle Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde yürütülen Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO) projesi hakkında tanıtım yapıldı. Tanıtım öncesinde MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Koşmaz, proje hakkında üyelere bilgiler verdi. Koşmaz, “Daha önce Manisa Sanayi Organize Bölgesi'ne (OSB) kurulmuş olan lojistik merkezin bir ayağı olarak planlamıştık, ancak olmadı. Bu projede zaman kaybettik. BALO'yla Batı Anadolu'daki sanayici ve ihracatçının yüklerini, Avrupa'nın iç kesimlerine demiryolu ile ulaştırılmasıyla ihracatımıza Avrupa pazarlarında rekabet etme avantajı sağlayacaktı. Daha sonra BALO projesi Türkiye'nin gündemine geldi. Biz bunu Manisa, İzmir ve Denizli gibi sadece Batı Anadolu'nun yüklerini alan bir proje olarak düşünmüştük. Daha sonra görüştüğümüzde Bursa'nın, Eskişehir'in, Gaziantep'in ve Kayseri'nin de bu projeden faydalanabileceği ve sanayicilerimizin de taşımacılıkta bazı avantajlar sağlayacağı ortaya çıktıktan sonra bunu Türkiye'nin projesi olarak düşünmeye başladık. Bu illerde yapılan görüşmeler düşüncemizin isabetli olduğunu gösterdik.
Demiryolu taşımacılığı bir dönüm noktası haline gelmiş, Türkiye'de bu alanda yeni bir dönem başlıyor, adeta dev uyanıyordu.” dedi.
BALO'yu TOBB'un gündemine getirdiklerini hatırlatan Koşmaz, “TOBB öncülüğünde bir şirket kurulması planlanıyor. Geçtiğimiz günlerde İzmir'de eski Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım'ın da katıldığı bir toplantı gerçekleştirdik. Toplantıda TOBB'un yanı sıra, ticaret ve sanayi odaları, organize sanayi bölgeleri ve ticaret borsaları temsilcileri katıldı. Proje ile ihracat yükleri fabrikalardan alınıp belli konsolidasyon merkezlerinde birleştirilip Bandırma Limanı üzerinden, Marmara Denizi'ni aşarak, Tekirdağ'dan sonra Avrupa'ya doğru yola koyulacak. Hem zamandan hem taşıma ücretlerinden tasarruf gerçekleşirken, Avrupa ülkelerinden Türkiye'ye gelecek yükler de yine benzer bir şekilde varış noktalarına ulaştırılacak.” diye konuştu. 2023 yılındaki 500 milyar dolarlık ihracat rakamını yakalamak için farklı alternatif çalışmaların yapılması gerektiğini vurgulayan Koşmaz, “Bu anlamda lojistik sektör mercek altına alındı. Türkiye'de demiryolu ulaşımı yeteri kadar gelişmemiştir. Aynı zamanda demiryollarımızda gelişmemiştir. Bunun gerçekleşmesi için milyarlarca dolar yatırıma ihtiyaç vardır. Sektörün önde gelenleri böyle bir alternatif modele destek veriyor. Bu 500 milyar dolarlık ihracat için bizim hayata geçirdiğimiz BALO projesi de yeterli olmayacaktır. Bugün düşünmediğimiz başka alternatiflerde gelişecektir. Biz sadece bir yere değil, Türkiye ekonomisine katkı sağlayan bir kuruluşuz. Sadece belli meslek gruplarını değil, bütün meslek gruplarının yanında ülke ekonomisini düşünmek zorundayız. Bu proje Türkiye'nin projesidir. Burada şahsi davranmamak lazım. Deniz, kara, hava ulaşım yollarını kullanmak zorundayız. Bu proje hayata geçtiği zaman Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nde yer alan lojistik merkez bunun dışında olmayacaktır. OSB'yi de bu çatı altında ortak olmaya davet ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
Manisa- İzmir yolu üzerinde yapılan yol çalışmalarıyla ilgili açıklamalarda da bulunan Koşmaz, “Bu konu daha öncede Manisa'nın gündemine gelmişti. İzmir yoluyla ilgili çalışmalar yapılıyor. Oradaki müteahhit firma zamanlı zamansız dinamit patlatıyor. Bu dinamitlerden savrulan taşlar Anemon Oteli'ne oralarına kadar geliyor. Oradaki araçlara zarar veriyor. Müteahhit firmanın yetkilileri biz bunu seçime kadar yetiştireceğiz diyorlar. Biz burada istediğimiz zaman istediğimiz şekilde patlatırız diyorlar. Kimsede buna karışamaz. Bu çevrenin sahipsiz olmadığına hatırlatmak isterim. Yetkililer en kısa zamanda yapılması gerekenleri yapacaklardır.” dedi.
Koşmaz'ın konuşmasının ardından BALO proje sorumlularından Hüseyin İşteermiş, proje hakkında üyelere slayt gösterisi eşliğinde sunum yaptı. Ardından projeye 1 milyon TL'ye ortaklık teklifi oy birliği ile kabul edildi.
Kaynak: Ambar