Dünyanın önde gelen seyahat değerlendirme organizasyonlarından Skytrax’ın “Avrupa’nın en iyi hava yolu” seçtiği Türk Hava Yolları (THY), vizelerin de kaldırılmasının ardından Rusya pazarında büyümeye devam ediyor.
Moskova’dan Türkiye’ye haftalık uçuşlarını 40’a çıkaran THY, Rusya genelinde uçtuğu nokta sayısını da 7’ye çıkardı. Avrupa’nın en genç filosuna sahip olan şirketin Rusya hedefinde uçulan nokta sayısını 10’a çıkararak Almanya’yı geride bırakmak var.
THY Rusya Genel Müdürü Mefail Deribaş, müşterilerine daha etkin ve daha esnek bir hizmet sunabilmek için hem Rusya Federasyonu’nda hem de tüm dünyada uçuş ağlarını genişlettiklerini söyledi. Rusya’da Moskova ile birlikte, St.Petersburg, Rostov, Ufa, Ekaterinburg, Soçi, Kazan olmak üzere toplam 7 noktaya tarifeli sefer düzenlediklerini ifade eden Deribaş, Moskova bürosu olarak yeni dönemdeki projelerini paylaştı.
MOSKOVA'DAN TÜRKİYE'YE 40 SEFER
Moskova’dan Türkiye’ye gerçekleştirilen uçuşların haftada 40’a yükseltildiğini kaydeden Deribaş, “Artan uçuş sayılarımız sonucunda haftanın 3 günü günde 4 sefer, diğer günler de günde 3 sefer olmak üzere Moskova Sheremetyevo-İstanbul Atatürk Havalimanı arasında haftada toplam 24 sefer düzenliyoruz. Moskova Domodedovo-İstanbul Sabiha Gökçen uçuşlarımız haftanın 4 günü gerçekleştirilmekte. Moskova Şeremetyevo-Antalya seferlerimiz haftanın her günü, Moskova Domodedovo-Ankara Esenboğa seferlerimiz ise haftanın 5 günü uygulanmakta” bilgisini aktardı. Deribaş, uçuş sayılarının ve uçuş noktalarının artırılmasını için de çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti.
RUSYA HATTINA YENİ NESİL AIRBUS 321
THY’nin, filosuna yeni katmış olduğu yeni nesil Airbus 321 tipi uçaklardan bir tanesinin sabit olarak TK415 - TK416 seferleri ile İstanbul-Moskova-İstanbul hattında hizmete girdiğini belirten Deribaş, “Bu uçaklarımızda Business Class’ta geniş, deri ve fonksiyonel koltuklar mevcut. Kişiye özel ekran, 114 cm. koltuk aralığı ve diğer hizmetler mevcut. Economy Class’ta da deri koltuklar, kişiye özel ekranlar ve 78 cm. de koltuk aralığı var. Kişiye özel uçak içi eğlence sistemi ile de economy class’ta da adete business class konforu ile uçabilirsiniz” şeklinde konuştu.
Uçuş öncesi işlemlerin daha yüksek standartlarda verilebilmesi amacıyla 15 Temmuz’dan itibaren Moskova Şeremetyevo Havalimanı’nda Terminal E’den hizmet verilmeye başlanacağını ifade eden Deribaş, “Herşeyi ile yenilenmiş olan E Terminali hem daha nezih hem de daha konforlu bir yapıya sahip. Ayrıca Terminal E’ye geçiş ile birlikte Türk Hava Yolları konuklarına bazı hizmetler standart olarak sunulmaya başlanacak” dedi. Yeni terminaldeki yenilikler ise şu şekilde:
- Online Check-in: Uçuşun 24 saat öncesi itibariyle internetten online check-in yapılabilecek.
- Sabit Check-in Kontuarları: Özel olarak Türk Hava Yolları’na ayrılmış 7 adet check-in kontuarlarından işlemler gerçekleştirilecek.
- Yeni Havalimanı Bilet Satış Ofisi: Havalimanındaki bilet satış ofisi Türk Hava Yollarına ayrılmış olan kontuarların hemen yanında konumlandırılarak ihtiyaç halinde satış ofisine başvurmak çok daha kolay hale getirilecek.
- Sabit Biniş Kapısı (Gate): Uçağa alım işlemleri her zaman Türk Hava Yolları’na ayrılmış aynı biniş kapısından gerçekleştirilecek.
THY Moskova’da yeni dönemde değişim bunlarla sınırlı değil. Müşterilerine daha iyi hizmet verebilmeyi ilke edinen THY, merkez ofisi tamamı ile yenileyerek yönetim ve pazarlama birimleri ayrı bir ofise alındı. Böylece bilet satış ve rezervasyon hizmetlerinin verildiği satış ofisi genişletilerek daha ferah hale getirildi.
ÜCRETSİZ ÇAĞRI MERKEZİ (800) 700 61 61
Tüm Rusya Federasyonu’ndan gerçekleştirilen Türkçe, Rusça ve İngilizce çağrıların (800) 700 61 61 numaralı çağrı merkezinden 7 gün 24 saat ücretsiz olarak cevaplanmaya başlandığını belirten THY Rusya Genel Müdürü Deribaş, “+7 (495) 980 52 02 numaralı eski ofis numaramız 01 Temmuz 2011 tarihi itibariyle ofis numarası olmaktan çıkıp çağrı merkezi numarası ile paralel olarak hizmet vermeye başladı. Her iki numara da aynı çağrı merkezine yönlenmekte. Böylelikle satış ofisimizden telefonla rezervasyon ve biletleme hizmetine son verilmiş, tüm satış personelimiz ofisimize gelen siz değerli konuklarımıza daha iyi hizmet vermek için daha elverişli bir ortama kavuşturulmuştur. Çağrı merkezimizinden rezervasyon, elektronik biletleme, uçuş bilgisi alma gibi hizmetler 7 gün 24 saat alınabilmekte” ifadelerini kullandı.
Kaynak:UlaşımOnline