Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / DEMİRYOLLARINDA HER ŞEY RAYINDA

DEMİRYOLLARINDA HER ŞEY RAYINDA

DEMİRYOLLARINDA HER ŞEY RAYINDA08.08.2011

Azerbaycan, Kars-Tiflis-Bakü demiryolu hattı projesi kapsamında Gürcistan'a 575 milyon dolar kredi sağladı. Anel Elektrik ile Taisei Corporation Marmaray için 59.7 milyon dolarlık anlaşma imzaladı.  Azerbaycan, Kars-Tiflis-Bakü demiryolu hattı projesi kapsamında Gürcistan'a 575 milyon dolar kredi vermeyi kabul etti. Azerbaycan Ulaştırma Bakanlığı ve Gürcistan şirketi Kartsakhi-Marabda arasındaki 575 milyon dolarlık kredi anlaşması Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de imzalandı. 25 yıl süreli kredinin yıllık faiz oranı yüzde 5 olarak belirlendi. Azerbaycan, Gürcistan'a daha önce yıllık yüzde 1 faiz oranından 25 yıllığına 200 milyon dolar kredi vermişti. Gürcistan, Kars-Tiflis-Bakü demiryolu hattı projesinde 29 kilometre uzunluğunda yeni bir demiryolu hattı inşa edecek ve 183 kilometre uzunluğunda demiryolu hattını ise onaracak. Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan arasındaki demiryolu hattı projesinin toplam maliyetinin 1 ila 1.2 milyar dolar ve 2034 yılında kapasitenin yıllık 17 milyon tona çıkacağı tahmin ediliyor.

MARMARAY İÇİN YENİ ANLAŞMA

Anel Elektrik, Marmaray Projesi'nin elektrik-mekanik işlerinin yapılması için 59.7 milyon dolarlık prensip anlaşmasına vardığını duyurdu. Anel Elektrik Proje Taahhüt ve Ticaret A.Ş.'nin Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda yayımlanan özel durum açıklamasında, Anel Elektrik ile Taisei Corporation üst yönetimleri arasında bugün Marmaray Demiryolu Boğaz Tüp Geçiş İnşaatı elektrik-mekanik işlerinin Anel Elektrik tarafından 59 milyon 752 bin dolar (yaklaşık 99 milyon 600 bin 608 lira) karşılığında yapılması için prensip anlaşmasına varıldığı kaydedildi. Açıklamada, sözleşmenin önümüzdeki günlerde imzalanacağı, söz konusu işlerin 28 Ekim 2013 tarihine kadar tamamlanmasının öngörüldüğü bildirildi.

60 YILLIK HAT YENİLENİYOR

Yaklaşık 60 yıl önce hizmete giren Erzurum- Kars demiryolu hattında TCDD 45'inci Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü'nce yenileme çalışması başlatıldı. 217 kilometrelik demiryolunun 50 kilometrelik bölümü 2011'de tamamı da 2014'te tamamlanacak, aynı yıl açılacak Kars-Tiflis-Bakü tren hattına bağlanacak. Yaklaşık 6 haftada 50 kilometrelik bölümü yenilecek yolun günde ortalama 1 kilometrelik bölümü yenileniyor. 12 metre uzunluğundaki eski rayların yerine 180 metrelikler yerleştiriliyor. Erzurum - Kars tren yolu yenilendiğinde, yolculuk 5 saatten 3.5 saate düşecek.

ANKARA-TİFLİS ARASI İPEK YOLU HIZLI TREN PROJESİ

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara-Tiflis bağlantılı İpek Yolu Hızlı Tren projesinin ilk etabını oluşturan Ankara-Yozgat-Sivas arasındaki çalışmaların hızlı bir şekilde devam ettiğini belirterek, "Hedefimiz 2014 yılında altyapıyı tamamen bitirmek, 2015 yılında rayları döşeyerek trenleri çalıştırmak" dedi. Ankara-Yozgat-Sivas Hızlı Tren Demiryolu'nun doğuyu, batıya bağlayan bir yol olduğunu, Türkiye açısından son derece önem taşıdığını söyleyen Karaman, Yozgat-Sivas arasındaki çalışmaların bitirilmesinin yeterli olmadığını, Yozgat-Ankara arasının da ihalesinin yapılıp tamamlanması gerektiğini vurguladı.

Kaynak: Transport