Mersin Genç İşadamları Derneği (MEGİAD) Başkanı Alper Gürsoy, Mersin'in Türkiye-Ortadoğu demiryolu ulaşımının köprüsü olmaya hazırlandığını belirterek, Hicaz Demiryolu Hattı'nın Mersin'den geçeceğini belirtti.
Mersin'in ulaşım reformuna ilişkin bir değerlendirme yapan MEGİAD Başkanı Alper Gürsoy, kentin, Türkiye'nin 2023 ihracat hedefinin gerçekleşmesinde büyük rol oynayacak iller arasında yer aldığını, sanayi ve lojistik atağı için gerekli altyapıyı kurarak ulaşım reformu yapmaya hazırlandığını kaydetti. Mersin'de, limandan havaalanına kadar tüm ulaşım ağlarında yeniliğe gidildiğini ifade eden Gürsoy, “Mersin, bu kez asrın demiryolu reformunu gerçekleştirecek. Türkiye-Ortadoğu demiryolu ulaşımının köprüsü olmaya hazırlanan Mersin, Sultan Abdülhamit döneminde yapılan Hicaz demiryolu hattının en önemli güzergah noktası olma yolunda ilerliyor. Asrın rüyası Mersin ile gerçekleşecek. Akdeniz'in rayları İstanbul'u Hicaz'a bağlayacak” dedi.Mersin Limanı'nda ihracatın canlanması için yenilenen ulaşım ağının son ayağını demiryolu hatlarının oluşturduğunu anlatan Gürsoy, Mersin'in, hızlı tren projesinde yerini aldığını vurguladı.
“Mersin, sadece yat limanına demiryolu ulaşımını kolaylaştırmakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye'yi Ortadoğu'ya bağlayarak sahip olduğu sanayi ve lojistik gücünün sınırlarını da genişletecek” diyen Gürsoy, İstanbul-Ankara-Konya sınır rehabilitasyon projesinin yeni güzergahının Mersin olduğuna işaret ederek, kentin uluslararası demiryolu hattına entegre olması ile ticaret hacminin de artacağının altını çizdi. Mersin'in, Türkiye'nin 500 milyar ihracat hedefinin gerçekleştirilmesinde başı çeken iller arasında yer almasının, gerek liman altyapısı gerekse kara ve demiryollarını yenileyecek ulaşım politikalarını uygulamaya geçirdiğine dikkati çeken Alper Gürsoy, “Ulaştırma Bakanlığı'nın titiz çalışmaları ile Mersin Yat Limanı'ndaki yenilemenin tamamlanarak hizmete açılmasından sonra Mersin-Adana demiryolu hattı da yenilenerek 70 dakikalık yol 40 dakikaya indirildi. İstanbul-Ankara-Konya hızlı tren hattının Niğde üzerinden Mersin'e bağlanması ile Mersin, Hicaz Demiryolu'nun önemli bir güzergahını oluşturdu. Mersin'in yeni hedefi ulaşım entegrasyonunu uluslararası ticarette de gerçekleştirmek” dedi.
Türkiye-Hicaz Demiryolu'nun tekrar canlanması ile kutsal topraklara ulaşımın da hızlı trenle kolaylaşacağını dile getiren MEGİAD Başkanı Gürsoy, “Proje bittiğinde İstanbul'dan yola çıkan bir tren, 24 saatte Mekke'ye ulaşabilecek. Suriye, Ürdün ve Suudi Arabistan'da da benzer çalışmalar sürüyor. Türkiye-Hicaz Demiryolu hattının en geç 2015'e kadar tamamlanmasını bekliyoruz. Mersin, ulaşım reformları ile sadece Türkiye'nin ihracat atağını gerçekleştirmekle kalmayacak, aynı zamanda Osmanlı döneminden beri tamamlanamayan asrın projesinin gerçekleştirilmesinde kilit nokta olacak” ifadelerini kullandı.
Kaynak: Ulasimonline