Diyarbakır, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Mardin ve Batman illeri ve bağlantılı illerin ulaşımda altın çağlarını yaşadıkları belirtildi.
Güneydoğu Anadolu Bölgesi, yeni bölünmüş yollar, köprülü kavşaklar ve çevre yolların yapımı ile ulaştırma sektöründe altın çağını yaşıyor.
Karayolları 9. Bölge Müdürü Şamil Gülen, yaptığı açıklamada, Diyarbakır, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Mardin ve Batman'a en iyi hizmeti vermenin gayreti içerisinde olduklarını söyledi.
Yıl içinde şu ana kadar 250 milyon lira ödenek geldiğini ve yıl sonuna kadar bu rakamın 850 milyon lirayı bulacağını kaydeden Gülen, proje ve ihalelerde sıkıntı yaşanmaması durumunda bütün ödeneğin kullanılacağını bildirdi.
Müdürlüklerine bağlı 6 ilde 100'ü aşkın proje için 850 milyon liranın kullanılacağını, bu yıl 6 ilde 61 kilometre bölünmüş yol yaptıklarını, yıl sonuna kadar 108 kilometre bölünmüş yol yapmayı planladıklarını anlatan Gülen, bunun da 85 kilometresini bitirdiklerini aktardı.
BÖLÜNMÜŞ YOL, OTOYOL GİBİ
Karayollarının 2003 yılından sonra altın çağını yaşadığını ifade eden Gülen, şöyle dedi:
''2002 yılı öncesi bölünmüş yol 147 kilometredir. Daha sonra ise bin 122 kilometre bölünmüş yolu biz yaptık. Bölünmüş yollar sayesinde insanlar daha güvenli bir şekilde seyahat ediyor. Bu yollarla akaryakıt ve zaman tasarrufu sağlandı. Bölünmüş yollar hayatları birleştirdi. Bölünmüş yol yapmakla yolları kısalttık. Zamanı kısalttık, hayatları birleştirdik. İnsanlar daha seri bir şekilde ihtiyaçlarını gideriyor. Bölünmüş yol sayesinde hatalı sollama tedirginliği de ortadan kalktı. Kazalar da dikkatsizlik ve aşırı hız nedeniyle oluyor. Bölünmüş yollar Türkiye'de neredeyse otoyol gibi görev yapıyor. Bölünmüş yollarda hız limiti de 110 kilometreye çıkarıldı. Bu da seyahat süresinin kısalmasını sağladı.''
11 KÖPRÜLÜ KAVŞAK
Gülen, geçen yıl Diyarbakır'da 35 milyon liraya mal olan Seyrantepe Köprülü Kavşağı'nı hizmete soktuklarını, şimdi ise Diclekent Köprülü Kavşağı'nın yapımına başladıklarını belirterek, Diclekent Kavşağı'nın yapımı nedeniyle şehir içindeki trafiğin çok sıkıntılı olduğunu, çift vardiya şekilde gece-gündüz çalışarak kavşağı hizmete sokacaklarını vurguladı.
Diclekent Köprülü Kavşağı'nın 400 iş gününde bitirilmesinin gerektiğini kaydeden Gülen, konuşmasını şöyle sürdürdü:
''Ama biz bunu 120 iş gününde bitirmeyi hedefliyoruz. Bunun için vardiyalı gece-gündüz çalışılacak. Bu bittiği zaman sürücüler için kesintisiz trafik akacak. Bu kavşağın devamında Migros, Kantar, Hal 1, Hal 2 ve Terminal köprülü kavşakları yapılacak. Bunların projeleri hazırlanıyor. Şanlıurfa istikametine doğru 8 köprülü kavşak olacak. Biri yapıldı, biri yapılıyor, diğerleri de peyderpey yapılacak. Ayrıca diğer yollarda 3 köprülü kavşak daha yapılacak. Diclekent, üniversite kavşağı ve çevre yolu üzerindeki kavşağı bu yıl bitiriyoruz. 2012 yılı sonunda 11 kavşağı hizmete sunacağız. Seyrantepe Kavşağı 35 milyon liraya mal oldu. Diğerleri de yaklaşık 20-30 milyon lira arasında maliyetleri olacak. Bunlar büyük projeler. Hepsi bittikten sonra şehir içi trafik çok rahatlayacak. Trafik sürekli akacak.''
Diyarbakır çevre yolunun 2014 yılına kadar hizmete girmesini hedeflediklerini, çevre yolunun 85 kilometre olacağını belirten Gülen, yolun 13 kilometrelik bölümünün tamamlandığını, 28 kilometresi için ihale yapıldığını, tamamının 2014 yılında bitirileceğini belirtti.
Diyarbakır'a gelen bütün yolları bölünmüş yol olarak yaptıklarını, bunların üst yollarını beton sıcak karışımı asfalt ile takviye edeceklerini bildiren Gülen, yolu gelişmiş ülkelerde olduğu gibi maksimum konforlu hale getirmek istediklerini vurguladı.
Yolların kalitesinin artmasıyla sürücü konforunun da artacağını bildiren Gülen, ''Yolları İstanbul ve Ankara'daki bir çevre yolu standardına getireceğiz. Hedefimiz bu. Beton sıcak karışımı asfaltın 1 kilometresi 3 milyon liraya mal oluyor. Bu toplamda, 280 kilometre yola yapılacak. Bu da yaklaşık 1 trilyon liraya mal olacak. İhaleler gerçekleştirildikçe bunlar yapılacak. Bu da 2015 yılında tamamlanacak'' diye konuştu.
Kaynak: Dünya Bülteni