Sevgili Dostlar,
Yaz sonrası gene yoğun gündemle dolu bir dönemdeyiz…
Ülkemizdeki lojistik sektörü ile ilintili akademik birimler, firma ve dernek temsilcilerinin ortak çalışmaları ile şekillenen “Türkiye Lojistik Master Planı” Strateji Belgesi son halini almak üzere. Ulaştırma Bakanlığı 2023 Hedef Belgesi dahilinde yürütülen altyapıya yönelik çalışmalarda ciddi bir ivme sözkonusu.
Ticari ve politik komşumuz AB Bölgesi içindeki malum finansal kriz ve ABD’deki ticari çalkantılara rağmen, ülkemizin uluslararası ticaretindeki yoğunluk henüz pek hız kesmeden devam ediyor.
Tüm bu gelişmelere paralel olarak, FIATA – Uluslararası Nakliye ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği’nin bu yılki “Dünya Kongresi” 16-21 Ekim 2011 tarihleri arasında Mısır’da düzenleniyor. Genellikle 700-800 delege ile toplanan konferansa, bu yıl katılım 350 delege civarında. Bunun üçte birinin de Mısırlı firmalardan oluştuğu dikkate alınırsa, dünyadan katılımın ciddi şekilde azalmış olduğu ortaya çıkıyor. Orta Doğu ülkelerinde yaşanan ve dünyada ‘Arap Baharı’ olarak adlandırılan siyasal özgürlük ve değişim taleplerinin Mısır’daki spektaküler seyri, şüphesiz 2011 FIATA Kongresi’ne farklı ve özel bir anlam yüklüyor.
İşte bu çerçevede FIATA’nın Türkiye’deki partner kuruluşu UTİKAD – Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği’nin FIATA çalışma grupları içindeki etkinliğinin artması, ülkemiz lojistik sektörü için çok önemlidir.
FIATA ile uzun yıllara dayanan köklü bir ilişki içinde olan UTİKAD Yönetim Kurulu Üyeleri, FIATA bünyesinde çok önemli pozisyonlarda görev yapıyor. FIATA Karayolu Çalışma Grubu başkanlığını yürüten UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi Kosta Sandalcı, FIATA Denizyolu Çalışma Grubu Üyesi UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Erkeskin ve FIATA Demiryolu Çalışma Grubu’nda Yönetim Kurulu Üyemiz Hacer Uyarlar ile UTİKAD’ı ve Türkiye’yi temsil ediyoruz.
Bu yılki FIATA Deniz Çalışma Grubu’nun aşağıda listelenen kongre gündem maddeleri, uluslararası sektörel tartışma ve karar platformlarının önemini gösteriyor:
1. Transport Security
2. 100 Percent Container Scanning – Status Report
3. EU 24 Hour Security Rule
4. Chinese AMS
5. Incoterms 2010 – Documentary Guidelines (as per circular dated 16.5.2011)
7. Rotterdam Rules
8. Digitalisation of FIATA Documents
UTİKAD’ın FIATA içindeki etkinliğinin daha da artacağını düşünüyorum. Ekim 2011 Mısır toplantısında FIATA Yönetim Kurulu seçimlerine Kosta Sandalcı’nın aday olması, bunun en önemli göstergesidir. FIATA bünyesindeki çalışmalarımızla, hem lojistik alanlarında dünyadaki gelişmeleri Türkiye’ye taşıyoruz, hem de Türkiye’nin sunduğu ticari ve operasyonel imkanları tüm dünyadan katılımcılara aktarma fırsatı yakalıyoruz.
Kaynak: UTA Lojistik