Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / DAMCO YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLERLE KAYBI OUT KAZANIMI IN YAPIYOR

DAMCO YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLERLE KAYBI OUT KAZANIMI IN YAPIYOR

DAMCO YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLERLE KAYBI OUT KAZANIMI IN YAPIYOR02.05.2012

Global ağının gücünü ve deneyimini arkasına alan Damco Türkiye, tekstil lojistiğinde değişen trendlere paralel sunduğu yenilikçi çözümlerle büyüyor. Hizmet sundukları her müşteri için ayrı bir Standart Operasyon Prosedürü (SOP) hazırlayarak tüm süreçleri önceden planladıklarını belirten Damco Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik A.Ş. Tedarik Zincir Yönetimi Müdürü Cem Şensırma, bu sayede potansiyel aksaklıkların, gecikmelerin, evrak ve bilgi akışındaki hataların önüne geçtiklerini, düşük doluluk oranın yaratacağı yüksek sipariş maliyetlerini, sipariş takibinde harcanılan zamanı ve işgücünü minimize ettiklerini söylüyor.

 

Damco Türkiye tekstil sektörünün lojistik alanda hangi taleplerine cevap veriyor? Bu alandaki altyapınız hakkında bilgi verir misiniz?

Standart hizmetlerimiz tekstil lojistiğinin bütün talepleri karşılamaktadır Damco Global, dünyada yaklaşık 200 ofisiyle tedarik zinciri yönetiminde uzmanlaşmış personeli ile hizmet vermektedir. Bu hizmetlerde standart olarak; sipariş yönetimi, rezervasyon yönetimi, ihracatçı firma eğitim ve yönetimi, hat yönetimi, döküman yönetimi, depolama; performans ve raporlamadır. Bu hizmetler derlenerek her bir müşterimiz için ayrı Standart Operasyon Prosedürü (SOP) dökümanı hazırlanmakta ve bu döküman Damco SOP bankasında tutulmaktadır. SOP dökümanı, web tabanlı olup, her bir müşterinin taleplerine özel uygulamaların nasıl takip edileceği ile ilgili bütün bilgileri kapsamaktadır.

Tedarik zinciri yönetimi, müşterilerimiz için planlanan zamanda siparişlerin varış yapması çok önemlidir. Yükleme metodu bu zamanlamaya göre farklılık göstermektedir. Maliyetin düşük olması nedeniyle denizyolu taşımacılığı müşterilerimiz tarafından talep görmekle birlikte biz bütün taşıma metodları ile hizmet vermekteyiz. Deneyimli personelimiz ile hem kolili hem de askılı taşıma yapmaktayız.

MÜŞTERİ PORTFÖYÜYLE GÖZ DOLDURUYOR

Güçlü bir global ağa ve geniş hizmet portföyüne sahip olmak tekstil lojistiğinde size ve müşterilerinize hangi avantajları sağlıyor?

Hizmet verdiğimiz tekstil firmaları dünya lideri firmalar ile çalışmaktadır ve ağırlıklı olarak standart hizmetlerimizin hepsinden faydalanmaktadırlar. SOP bankamızda yaklaşık 600 aktif müşterimizin bütün operasyonel hizmet ihtiyaçlarını karşılamaktayız.

Çalıştığımız firmaların iç sistemleri ile Damco veri tabanının eş zamanlı hareket etmesini, eksiksiz ve tam zamanında bütün dataların müşteri sistemine aktarımının kusursuzlaştırılması üzerine Damco IT ile birlikte çalışıyoruz.

Güçlü bir global ağa sahip olmamızın avantajlarını her zaman müşterilerimize maliyet avantajı olarak yansıtıyoruz. Hazırlamış olduğumuz SOP''lar ile rezervasyonların ne zaman, hangi yükler için hangi yükleme metodu ile yapılacağından, yükleme sonunda hangi evrakların hazırlanıp müşterilerimize iletileceğine kadar olan bütün süreçler açıkça tanımlanmaktadır. Bu takiplerin sonucunda çok önemli kazanımlar sağlamaktayız. Bu kazanımları; potansiyel aksaklıklar ve gecikmelerin önlenmesi, termini kaçıran siparişlerin azaltılması, gecikmelerden kaynaklanan maddi zararın en aza indirilmesi, düşük doluluk oranı nedeniyle yüksek sipariş maliyetlerinin azaltılması, yükleyici ve sipariş takibine harcanılan zaman ve işgücünün azaltılması ile evrak ve bilgi akışındaki hataların önlenmesi şeklinde sayabiliriz.

Tekstil lojistiğinin cironuz içindeki payını artırmaya dönük gündeminizde yeni yatırımlar, işbirlikleri var mı?

Damco Türkiye olarak toplam ciromuz içinde tekstil lojistiği önemli bir paya sahip. Türkiye''deki firmaların tedarik zinciri yönetimi konusundaki ihtiyaç ve farkındalıkları gün geçtikçe artmaktadır. Firmalardaki bilinçlenmeye paralel müşteri taleplerine uygun hareket edilmesi ve kaliteli üretim beraberinde sipariş artışını mutlaka getiriyor, Damco olarak biz de vermiş olduğumuz hizmetlerde artış olacağını kesinlikle düşünmekteyiz.

Damco Global''in halihazırdaki yatırımları tekstil lojistiği hizmetlerindeki artışı yönetecek seviyededir. Son olarak müşterilerimizin de görüşleri alınarak hazırlanan ''Damco Dynamic Flow'' projemiz hedeflenen hizmet kalitesini, piyasa değişikliklerine adaptasyonu ve en optimum servis planlamasını müşterilerimizin diğer servis sağlayıcıları ve ilgili birimleri de içine alarak buluşturmaktadır.

TEKSTİL FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ HIZLANDIRIYORUZ

Damco, Türk tekstil sektörünün büyüme hedeflerine paralel olarak geleceğe dönük nasıl hazırlanıyor? Bu kapsamda orta ve uzun vadeli hedeflerinizi belirtir misiniz?

Damco Global olarak altyapımızı sürekli iyileştirme yönünde çalışmalarımıza devam etmekte ve çalışan sayımızı yükleme artışına paralel olarak değerlendirmekteyiz. Damco Türkiye olarak ise deneyimli personelimizle bu süreci en iyi şekilde yöneteceğimize inanıyoruz. Tedarik zinciri yönetimindeki bilgi ve tecrübelerimizi büyümekte olan firmalara ulaştırarak, gelişimlerini daha hızlı bir şekilde gerçekleştirmelerine ve firma standartlarını yükseltilmelerine yardımcı olmak istiyoruz.

 

STANDARTLAR YÜKSELDİKÇE MEMNUNİYET ARTIRIYOR

Türkiye''deki tekstil lojistiği hizmetlerindeki sorunlara yönelik çözüm önerilerini de paylaşan Damco Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik A.Ş. Tedarik Zincir Yönetimi Müdürü Cem Şensırma, şunları aktarıyor: “Müşteri taleplerinin anlaşılması ve üretici firmalara bunun eksiksiz şekilde anlatılması ile firmaların sistem altyapısındaki gelişim artışının sağlanması gerektiğini düşünüyoruz. Damco olarak, bu hizmeti en iyi şekilde verdiğimize inanıyoruz. Gerekli bilgilendirmeler ile çok iyi sonuçlara ulaşıldığını, verilen hizmet standardındaki artışın beraberinde müşteri memnuniyetini getirdiğini görmekteyiz. Globalleşmeye çalışan ve üretimini yurtdışında yaptıran firmaların da lojistik hizmetlerini üretimin bir parçası olarak düşünerek, lojistiği sadece bir maliyet unsuru değil, genele bakıldığında kazanım olarak görmeleri gerektiğini düşünüyoruz.”

Kaynak:UTA Lojistik