Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / IRMAK-KARABÜK-ZONGULDAK DEMİRYOLU HATTININ REHABİLİTASYON VE SİNYALİZASYONU BAŞLIYOR

IRMAK-KARABÜK-ZONGULDAK DEMİRYOLU HATTININ REHABİLİTASYON VE SİNYALİZASYONU BAŞLIYOR

IRMAK-KARABÜK-ZONGULDAK DEMİRYOLU HATTININ REHABİLİTASYON VE SİNYALİZASYONU BAŞLIYOR15.05.2012

AB tarafından finanse edilen proje ile 75 yıllık hatta tren hızları, kapasite, güvenlik artacak.
 

Cumhuriyetin ilk yıllarında “Bir karış fazla şimendifer” parolasıyla başlatılan demiryolu atağı kapsamında İç Anadolu’yu kömüre ve limana ulaştırmak amacıyla Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün talimatıyla inşa edilen ve “Kömür Hattı”  adıyla 1937 yılından itibaren hizmet veren 415 km’lik Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı AB standartlarına uygun şekilde modernize ediliyor.
 
Avrupa Birliği(AB)’nin Katılım Öncesi Mali Yardım Fonu (IPA) ile hibe ettiği Türkiye’deki en büyük projesi olan “Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi” temel atma töreni Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali YILDIRIM, AB Bakanı Egemen BAĞIŞ ve Avrupa Komisyonu Başkan Yardımcısı Siim KALLAS’ın katılımlarıyla 15 Mayıs 2012 Salı günü saat 14.30’da Karabük Gar’da yapılacak.
Proje 48 ayda, Ülkü-Karabük-Zonguldak etabı 24 ayda tamamlanacak.
 
Toplam maliyeti €227.216.605 olan ve €194.469.209 bölümü AB IPA fonlarından finanse edilen Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolunun Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi’nde önce tren trafiğinin yoğun olduğu Ülkü-Karabük-Zonguldak etabı yapılacak. Toplam süresi 48 ay olan projenin Ülkü-Karabük-Zonguldak etabı 24 ayda tamamlanacak ve Proje,  Yapı Merkezi ile MÖN İnşaat Ortak Girişimi tarafından gerçekleştirilecek.
 
Çevreye duyarlı AB standardında proje
 
Mevcut demiryolu hattının modernizasyonu ile işletme güvenliğinin artırılması ve seyahat süresinin kısaltılması hedeflenen proje kapsamında;
 
- Tüm hat 49E1 ray ile yenilenecek,
 
- Tünel ve köprüler elden geçirilecek.
 
- 253 hemzemin geçit otomatik bariyerli koruma sistemi/flaşörlü ile donatılacak. Bazı yerlerde alt ve üst geçitler yapılacak.
 
- Yolcu peronları, engellilerin erişimine uygun hale getirilecek yolcu bilgilendirme ve anons sistemi kurulacak,
 
- Çankırı, Karabük, Ülkü, Balıkısık ve Yeşilyenice istasyonlarında yol uzatmaları yapılacak,
 
- Tüm hatta saatte 120 km/s hıza uygun Avrupa Tren Trafiği Güvenlik Yönetim Sistemi (ERTMS) ve Avrupa Tren Kontrol Sistemi (ETCS) Seviye 1 Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon Sistemi ile Karabük’e Kumanda Merkezi kurulacak.
 
- Uluslararası Sertifikasyon Kuruluşu tarafından hattın sertifikasyonu sağlanacak.
Projenin inşa çalışmaları çevreye hassasiyet gösterilerek yürütülecek.
 
Kaynak:TCDD
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr