İtalyan Albini&Pitigliani şirketinin bir iştiraki olan Galata Taşımacılık 15. yılında rotasını küresel göstergelere göre çizdi. Büyümede vites küçültürken, Türkiye'nin üçüncü ülkelere yönelik taşımalarında üs olmasına katkı sunma hedefiyle yola çıkan şirketin pusulası ise Afrika ülkelerini gösteriyor. Galata Taşımacılık CEO'su Vittorio Zagaia, Fas, Kamerun ve Fildişi Sahili olmak üzere üç farklı üs belirledikleri Afrika pazarı için daha etkin taşımacılık modelleri geliştirdiklerine dikkat çekiyor.
Adını yüzyıllar boyunca imparatorluklara başkentlik yapmış olan İstanbul'da, gücün, bilimin ve ihtişamın sembolü olan Galata Kulesi'nden alan Galata Taşımacılık; teknoloji ve insan kaynaklarına odaklanmış yatırımları ve her geçen gün artırdığı hizmet kalitesi ile müşterilerine 'lojistikten çok daha fazlası'nı sunmak için çalışıyor. 1997 yılında “Biz her zaman gidecek bir yer buluruz” sloganıyla alanında bir dünya devi olan İtalyan Albini&Pitigliani'nin iştiraki olarak Türk lojistik sektörüne adım atan Galata, 15 yıllık yolculuğunda birçok önemli kilometre taşına da imza attı.
5 kıtada 50'den fazla iş ortağı, İstanbul, Bursa, İzmir ve Adana ofislerinin yanı sıra Gaziantep ve Sakarya temsilcilikleri, 200'den fazla çalışanıyla hizmet veren Galata Taşımacılık'ın CEO'su Vittorio Zagaia 15 yılı şu sözlerle anlatıyor: “Lojistik sektörüne yabancı sermaye ile giren ilk firmayız. Geride bıraktığımız uzun süreçte ortaklarımızın yüzünü hiçbir zaman kara çıkarmadık, güçlü kurumsal yapımız ve doğru zamanda doğru stratejilerimizle istikrarlı büyümemizi sürdürdük. Bugün ulaştığımız noktada yılda 10 binin üzerinde TIR taşıması yapıyoruz.
Denizyolu tarafında ise senede 15 bin TEU yükleyen bir firma konumuna geldik. Hava kargoda ise Türkiye'nin 200 IATA acentesi içerisinde son 4-5 yıldır ilk 15 firma arasında yer alıyoruz. Bununla birlikte Şubat ayında 14 bin metrekarelik yeni depomuzu hizmete açtık. Şirketi kurarken yola çıktığımız arkadaşlarımız hala bizimle, çalışan sirkülasyonu en az olan lojistik firmalarından biriyiz. Öte yandan birçok ilke de imza attık. Örneğin son dönemde tekstilde önemli bir üretim merkezi olan Bangladeş'ten Türkiye'ye ilk servis açan bizler olduk. Uçakla taşımanın maliyetli olduğu denizyolu ile gitmenin ise uzun zaman aldığı Pakistan'dan da TIR ile taşıma yapan ilk kuruluşuz.”
Büyümekten ziyade vites küçültmeye gideceğiz
“Son 15 yıla dönüp baktığınızda hedeflerine ulaşmış mı, yoksa hedeflerinin çok üstüne mi çıkmış bir Galata Taşımacılık görüyorsunuz?” diye sorduğumuz Zagaia şu yanıtı veriyor: “Hedefleri doğrultusunda yoluna devam eden bir Galata Taşımacılık görüyorum. Bir nakliye şirketi çalıştırdığı eleman sayısına göre mi, yaptığı ciroya göre mi, yoksa hizmet verebildiği ülke sayısına göre mi büyüktür? Yılda 100 binin üzerinde yük elleçleyen bir firma ne kadar büyükse Galata Taşımacılık da o kadar büyük işte…”
Kuruluşundan bu yana yılda ortalama %20-25 arasında büyüme kaydeden Galata'nın bu yıl küresel ekonomik dengeleri gözeterek hedeflerini temkinli belirlediğine ve vites küçültme kararı aldığına işaret eden Zagaia, “Başta Avrupa olmak üzere dünyanın sürüklendiği ekonomik kriz buhranından hala çıkamadı. Böyle bir ortamda da ulaşılması zor hedefler koymanın doğru olmadığı görüşündeyim. Rakiplerimizin 2012 için ortalama yüzde 25 büyüme hedefindeler.
Bence pembe gözlüklerimizi çıkarmamız gerekiyor. Uluslararası taşımacılık sermaye yaratabilecek kadar kârlılığı yüksek bir sektör değil. Kulağa tatlı gelen rakamları yüzdeye vurduğunuzda ortada bir şey kalmıyor” diye konuşuyor. Zagaia, Galata'nın krizin en derin yansımalarının görüldüğü 2009 yılında da agresif büyüme hedeflerini rafa kaldırdığını, hiçbir çalışanını işten çıkarmadığı gibi mümkün olduğunca kredi kullanmaktan da kaçındığını ifade ediyor.
Yeni hedefimiz Afrika'ya ulaşımda etkin oyuncu olmak
Galata Taşımacılık'ın gelecek stratejilerinde ilk sırayı yurtdışına açılmak alıyor. Zagaia, “Yurtdışına yatırım yaparak, istihdam sağlayarak, hizmetleri satın alarak büyümek istiyoruz. Hizmetleri satın aldıktan sonra o hizmeti üretmek gibi bir takıntımız yok. Bizi bütün rakiplerimizden ayıran nokta da budur” diyor.
Türkiye için dış ticarette gelecek vaad eden pazarlarda var olmak istediklerini aktaran Zagaia, bu çerçevede ilk açılımlarına Afrika pazarına yaptıklarını belirtiyor. Zagaia, bu yılın Mart ayında başlattıkları çalışmalar çerçevesinde Afrika'da Fas, Kamerun ve Fildişi Sahili'ni hub olarak seçtiklerini, bu noktaların çevresindeki ülkelerde oluşturdukları hizmet ağıyla transit süreleri yarı yarıya azaltmayı başardıklarına dikkat çekiyor. Bürokratik engellerin yanısıra lojistik destek ve altyapı eksikliğinin Türk ihracatçılarının ve taşımacılarının önündeki en keskin virajlar olduğunu belirten Zagaia, “Lojistik sektörü artık gelişmekte olan ve ulaşım altyapısı olmayan ülkelere sadece yük değil know how taşımayı da öğrenmeli. Afrika pazarı bu açıdan da önemli fırsatlar barındırıyor. Öte yandan tarihsel bağlantılarımızı da göz önüne alındığında, Türk lojistikçilerinin globalleşmek için tek çareleri yüzlerini Doğu'ya dönmek” diye konuşuyor.
Müşteriden bir adım önde olmazsanız kaybedersiniz
Galata Taşımacılık'ın, oluşturduğu taşıma modelleriyle müşteri odaklı hizmet anlayışını benimsediğini ifade eden Zagaia, “İthalatçı ve ihracatçı firmaların lojistik departmanı gibi çalışarak, ana faaliyet alanlarındaki rekabet güçlerini artırmayı hedefliyoruz. İşin tüm ayrıntılarıyla ilgilenerek, müşterilerden bir adım önde giderek, onlar adına her şeyi düşünüp, planlıyor ve rekabetçi üstünlük yaratmayı amaçlıyoruz” diyor.
Geniş bir sektör yelpazesine hizmet vermelerinin en önemli avantajlarından biri olduğunu kaydeden Zagaia, en fazla odaklandıkları sektör olan tekstilin darboğaza gireceğini 5 yıl öncesinden fark ederek önlemlerini aldıklarını anlatıyor. Zagaia, “Otomotiv sektörü de geleneksel nakliyeciliğin kalıplarını kırmak açısından bize çok şey öğretti. Otomotivin yanısıra inşaat, kimya, mobilya sektörlerine yöneldik. Proje taşımacılığında deneyim kazandık. Ekonomik krizden her sektör aynı etkiyi görmediği için lokomotif sektörlerin tümünde tecrübe kazanmaya devam edeceğiz. Bizi ileriye taşıyacak olan tek şey hizmet kalitemiz. Kıyasıya rekabette müşterilerimiz için vazgeçilmez olmak zorundayız” diye konuşuyor.
Kaynak:UTA Lojistik