|
|
Dış ticaretimizin büyümesi, ürün gruplarının farklılaşması ve dünyanın hemen her köşesine ihracat yapıyor olmamız tüm taşıma modlarının etkin şekilde kullanımını zorunlu hale getirdi. Komşu ülkelerle kara bağlantımız olan yakın ülkelere daha çok karayolu ile ulaşırken, uzak mesafeler için denizyolu ve havayolu tercih edilmeye devam ediliyor.
Son yıllarda gerek Türkiye'nin coğrafi konumunun getirdiği yüksek havayolu taşıma kapasitesi gerekse ulaştığımız pazarların genişlemesi ve ürün çeşitlenmesiyle birlikte havayolu taşımacılığı da hızlı bir şekilde gelişti. Hatta en hızlı gelişen ve model oluşturan bir yapıya kavuştu. Türkiye'de 2002-2016 döneminde havayoluyla yapılan ihracat 2,3 milyar dolardan 17,7 milyar dolara çıktı.
>> Devamı için tıklayınız.
|
|